Warunki handlowe

 

I. Postanowienia podstawowe

  1. Niniejszy Warunki handlowe (dalej jako „Warunki handlowe”) wydano zgodnie z § 1751 i następnymi ustawy nr 89/2012 [Dz. U.], Kodeks cywilny [Republiki Czeskiej] (dalej jako „Kodeks cywilny”)

Strongmed s.r.o.
REGON: 04093445
NIP: CZ04093445

z siedzibą: ul. Hněvotínská 493/26, Olomouc 779 00

zarejestrowana w Sądzie Okręgowym w Ostrawie, sygnatura akt C 62341

dane kontaktowe: 

e-mail: info@proteinaco.pl

www (dalej jako "Sprzedający")  

  1. Niniejsze Warunki handlowe regulują wzajemne prawa i obowiązki Sprzedającego i osoby fizycznej, która zawiera umowę sprzedaży poza prowadzoną działalnością gospodarczą jako konsument lub w ramach swojej działalności gospodarczej (dalej jako „Kupujący”) za pośrednictwem interfejsu internetowego znajdującego się na stronie internetowej dostępne pod adresem www.proteinaco.pl (dalej jako „Sklep internetowy”).
  2. Postanowienia niniejszych Warunków handlowych stanowią integralną część umowy sprzedaży. Wszelkie odmienne postanowienia umowy sprzedaży będą miały pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych Warunków handlowych.
  3. Niniejsze Warunki handlowe oraz umowa sprzedaży są zawierane w języku czeskim.

II. Informacje o produktach i cenach

  1. Informacje o produktach, w tym ceny poszczególnych produktów i ich główne cechy, są podane dla poszczególnych produktów w katalogu Sklepu internetowego. Ceny produktów zawierają podatek od towarów i usług, wszystkie związane z tym opłaty i koszty zwrotu towarów, jeśli towary te nie mogą zostać zwrócone zwykłą drogą pocztową. Ceny produktów pozostają aktualne przez okres w ktorým są prezentowane w Sklepie internetowym. Postanowienie to nie wyklucza negocjowania umowy sprzedaży na indywidualnie ustalonych warunkach.
  2. Wszelka prezentacja towarów umieszczonych w katalogu Sklepu internetowego ma charakter informacyjny i Sprzedający nie jest zobowiązany do zawarcia umowy sprzedaży tych towarów. 
  3. Sklep internetowy publikuje informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towaru. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów podane w sklepie internetowym mają zastosowanie tylko w przypadkach, gdy towary są dostarczane na terytorium Republiki Czeskiej.
  4. Ewentualnych zniżek od ceny zakupu towaru nie mogą ze sobą łączyć, chyba że Sprzedający i Kupujący postanowią inaczej.

III. Zamówienie i zawarcie umowy sprzedaży

  1. Koszty poniesione przez Kupującego podczas korzystania ze zdalnych środków komunikacji, w związku z zawarciem umowy sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty połączenia telefonicznego) ponosi Kupujący we własnym zakresie. Koszty te nie odbiegają od stawki bazowej.
  2. Kupujący składa zamówienie w następujący sposób:

  • za pośrednictwem swojego konta klienta, jeżeli dokonał uprzedniej rejestracji w Sklepie internetowym,
  • wypełniając formularz zamówienia bez rejestracji.
  1. Składając zamówienie, Kupujący wybiera towar, liczbę sztuk, sposób płatności i dostawę.
  2. Przed złożeniem zamówienia Kupujący ma prawo do wglądu i zmiany danych, które wprowadził do zamówienia. Kupujący wysyła Sprzedającemu zamówienie po jego skompletowaniu. Informacje podane w zamówieniu są przez Sprzedającego uważane za prawidłowe. Warunkiem ważności zamówienia jest wypełnienie wszystkich obowiązkowych informacji w formularzu zamówienia oraz potwierdzenie przez Kupującego, że zapoznał się z niniejszymi Warunkami handlowymi.
  3. Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia, Sprzedający prześle Kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail, który Kupujący podał podczas składania zamówienia. Potwierdzenie jest automatyczne i nie jest uważane za zawarcie umowy. Do potwierdzenia dołączone są aktualne Warunki handlowe Sprzedającego. Umowa sprzedaży zostaje zawarta dopiero po zaakceptowaniu zamówienia przez Sprzedającego. Powiadomienie o otrzymaniu zamówienia jest dostarczane na adres e-mail Kupującego. Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Sprzedający prześle Kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail podany przez Kupującego podczas składania zamówienia. Potwierdzenie to uważa się za zawarcie umowy. Do potwierdzenia dołączone są aktualne Warunki handlowe Sprzedającego. Umowa sprzedaży zostaje zawarta po potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedającego wysłanego na adres e-mail Kupującego.
  4. W przypadku, gdy Sprzedający nie będzie mógł spełnić któregokolwiek z wymogów określonych w zamówieniu, prześle na adres e-mail Kupującego zmienioną ofertę. Zmienioną ofertę uważa się za nowy projekt umowy sprzedaży, a umowa sprzedaży zostaje zawarta w takim przypadku poprzez potwierdzenie przez Kupującego przyjęcia tej oferty Sprzedającemu, na adres e-mail Sprzedającego podany w niniejszych Warunkach handlowych.
  5. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedającego są wiążące. Kupujący może anulować zamówienie do momentu doręczenia Kupującemu zawiadomienia o przyjęciu zamówienia przez Sprzedającego. Kupujący może anulować zamówienie telefonicznie pod numerem telefonu lub adresem e-mail Sprzedającego podanym w niniejszych Warunkach handlowych.
  6. W przypadku, gdy po stronie Sprzedającego wystąpił oczywisty błąd techniczny przy podawaniu ceny towaru w Sklepie internetowym lub w trakcie procesu składania zamówienia, Sprzedający nie jest zobowiązany do dostarczenia towaru Kupującemu po tej wyraźnie nieprawidłowej cenie, nawet jeśli Kupującemu wysłano automatyczne potwierdzenie otrzymania zamówienia zgodnie z niniejszymi Warunkami handlowymi. Sprzedający bez zbędnej zwłoki informuje Kupującego o błędzie i prześle zmienioną ofertę na adres e-mail Kupującego. Zmieniona oferta jest uważana za nowy projekt umowy sprzedaży, a umowa sprzedaży zostaje zawarta w takim przypadku poprzez potwierdzenie przyjęcia przez Kupującego przesłane na adres e-mail Sprzedającego.

IV. Konto klienta

  1. Na podstawie dokonanej przez Kupującego rejestracji w Sklepie internetowym, Kupujący może uzyskać dostęp do swojego konta klienta. Ze swojego konta klienta Kupujący może składać zamówienia na produkty. Kupujący może również zamówić towar bez rejestracji.
  2. Podczas rejestracji konta klienta i składania zamówienia na produkty Kupujący jest zobowiązany do podania wszystkich informacji w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą. Kupujący zobowiązany jest do aktualizacji danych podanych w koncie klienta w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Dane podane przez Kupującego w koncie klienta oraz przy składaniu zamówienia na produkty są uważane przez Sprzedającego za prawidłowe.
  3. Dostęp do konta klienta jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności w odniesieniu do informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do jego konta klienta. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za nadużycia podczas korzystania z konta klienta przez osoby trzecie.
  4. Kupujący nie jest uprawniony do zezwalania osobom trzecim na korzystanie z konta klienta.
  5. Sprzedający może usunąć konto użytkownika, w szczególności, jeśli Kupujący nie korzysta ze swojego konta klienta przez dłuższy czas lub jeśli Kupujący naruszy swoje obowiązki wynikające z umowy sprzedaży i niniejszych Warunków handlowych.
  6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto klienta może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności w okresie niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania Sprzedającego lub niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania osób trzecich.

V. Warunki płatności i dostawa towarów

  1. Kupujący może zapłacić cenę produktu i wszelkie koszty związane z dostawą towaru zgodnie z umową sprzedaży w następujący sposób:
  • przelewem bezgotówkowym na rachunek bankowy Sprzedającego nr 2501050830/2010, prowadzony w banku FIO,
  • płatnością gotówką przy odbiorze towaru,
  • za pomocą bramki płatniczej.
  •            ComGate Payments, a.s.
               ul. Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
               E-mail:platby-podpora@comgate.cz
               Tel.: +420 228 224 267
  1. Wraz z ceną zakupu Kupujący jest zobowiązany zwrócić Sprzedającemu koszty związane z pakowaniem i dostawą produktu w uzgodnionej wysokości. O ile poniżej wyraźnie nie określono inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą produktów.
  2. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu 14 dni od zawarcia umowy sprzedaży.
  3. W przypadku płatności za pośrednictwem bramki płatniczej Kupujący postępuje zgodnie z instrukcjami odpowiedniego dostawcy płatności elektronicznych.
  4. W przypadku płatności bezgotówkowej, obowiązek zapłaty ceny zakupu przez Kupującego zostaje spełniony w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku bankowym Sprzedającego.
  5. Sprzedający nie wymaga od Kupującego żadnej zaliczki ani innej podobnej płatności z góry. Zapłata ceny zakupu przed wysyłką towaru nie stanowi zaliczki.
  6. Zgodnie z ustawą o ewidencji sprzedaży Sprzedający jest zobowiązany do wystawienia Kupującemu paragonu. Jednocześnie jest zobowiązany do zarejestrowania otrzymanej sprzedaży w urzędzie skarbowym online, w przypadku awarii technicznej najpóźniej w ciągu 48 godzin.
  7. Towar dostarczany jest do Kupującego:
  • na adres wskazany przez Kupującego w zamówieniu,
  • do punktu odbioru przesyłek na wskazany przez Kupującego adres punktu odbioru przesyłek,
  • poprzez odbiór osobisty w siedzibie Sprzedającego.
  1. Wybór sposobu dostawy dokonywany jest w trakcie składania zamówienia na towar.
  2. Koszt dostawy towaru, w zależności od sposobu wysyłki i odbioru towaru, określony jest w zamówieniu Kupującego oraz w potwierdzeniu zamówienia od Sprzedającego. W przypadku, gdy rodzaj transportu zostanie uzgodniony na specjalne życzenie Kupującego, Kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tym środkiem transportu.
  3. Jeżeli Sprzedający jest zobowiązany na mocy umowy sprzedaży do dostarczenia towaru na miejsce wskazane przez Kupującego w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru przy dostawie. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie Kupującego konieczne jest wielokrotne dostarczenie towaru lub w sposób inny niż określony w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z ponowną dostawą towaru lub kosztów związanych z innym sposobem dostawy.
  4. Odbierając towar od przewoźnika, Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia stanu opakowania towaru, a w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad do niezwłocznego powiadomienia przewoźnika. W przypadku stwierdzenia, że opakowanie jest uszkodzone w sposób wskazujący na nieuprawnione otwarcie przesyłki, Kupujący nie musi odebrać przesyłki od przewoźnika.
  5. Sprzedający wystawia nabywcy dokument księgowy – fakturę. Dokument księgowy jest dołączany do dostarczanego towaru.
  6. Kupujący nabywa prawo własności do towaru poprzez zapłatę pełnej ceny zakupu towaru, w tym kosztów dostawy, jednak najwcześniej w chwili odbioru towaru. Odpowiedzialność za przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub utratę towaru przechodzi na Kupującego w momencie otrzymania towaru lub w momencie, w którym Kupujący był zobowiązany do odbioru towaru, ale sprzecznie z postanowieniami umowy sprzedaży tego nie uczynił.

VI. Odstąpienie od umowy

  1. Kupujący, który zawarł umowę sprzedaży poza prowadzoną działalnością gospodarczą, jako konsument, ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży.
  2. Okres odstąpienia od umowy wynosi 14 dni
  • od daty otrzymania towaru,
  • od dnia otrzymania ostatniej dostawy towarów, jeżeli przedmiotem umowy jest kilka rodzajów produktów lub dostawa kilku części
  • od dnia otrzymania pierwszej dostawy towarów, jeżeli przedmiotem umowy jest regularna, powtarzająca się dostawa towarów.
  1. Kupujący nie może między innymi odstąpić od umowy sprzedaży dotyczącej:
  • świadczenia usług, jeżeli zostały one spełnione za uprzednią wyraźną zgodą Kupującego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a Sprzedający poinformował Kupującego przed zawarciem umowy, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy,
  • dostawy towarów lub świadczenia usług, których cena zależy od wahań na rynkach finansowych niezależnie od woli Sprzedającego i które mogą wystąpić w okresie określonym do odstąpienia od umowy,
  • dostawy napojów alkoholowych, które mogą być dostarczone dopiero po upływie trzydziestu dni i których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli Sprzedającego,
  • dostawy towarów, które zostały zmodyfikowane zgodnie z życzeniem Kupującego lub jego preferencjami,
  • dostawy towarów łatwo psujących się, jak również towarów, które po dostarczeniu zostały bezpowrotnie zmieszane z innymi towarami,
  • dostawy towaru w zamkniętym opakowaniu, który Kupujący wyjął z opakowania i nie może być on zwrócony ze względów higienicznych,
  • dostawy nagrania dźwiękowego lub wizualnego albo programu komputerowego, jeżeli Kupujący uszkodził jego oryginalne opakowanie,
  • dostawy gazet, periodyków lub czasopism,
  • dostawy treści cyfrowych, chyba że zostały one dostarczone na nośniku materialnym i po uprzedniej wyraźnej zgodzie Kupującego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a Sprzedający poinformował Kupującego przed zawarciem umowy, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy,
  • w innych przypadkach wymienionych w § 1837 Kodeksu cywilnego [Republiki Czeskiej].
  1. W celu dotrzymania terminu odstąpienia od umowy, Kupujący musi przesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy w okresie, w którym przysługuje odstąpienie od umowy.
  2. Aby odstąpić od umowy sprzedaży, Kupujący może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy udostępnionego przez Sprzedającego. Odstąpienie od umowy sprzedaży Kupujący wyśle na e-mail Sprzedającego lub adres do doręczeń Sprzedającego podany w niniejszych Warunkach. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Kupującemu otrzymanie formularza.
  3. Kupujący, który odstąpił od umowy, ma obowiązek zwrócić towar Sprzedającemu w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy. Kupujący ponosi koszty związane ze zwrotem towaru do Sprzedającego, nawet jeśli towar nie może zostać zwrócony zwykłą drogą pocztową ze względu na swój charakter.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy przez Kupującego, Sprzedający, w ten sam sposób, zwróci Kupującemu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, wszystkie otrzymane od Kupującego środki pieniężne, w tym koszty dostawy. Sprzedający zwróci Kupującemu otrzymane środki w inny sposób tylko wtedy, gdy Kupujący wyrazi na to zgodę i nie poniesie dodatkowych kosztów.
  5. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający zwróci Kupującemu koszt dostawy towaru w wysokości odpowiadającej najtańszemu oferowanemu sposobowi dostarczenia.
  6. Jeśli Kupujący odstąpi od umowy sprzedaży, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu otrzymanych środków, zanim Kupujący nie dostarczy mu towaru lub nie wykaże, że wysłał towar do Sprzedającego.
  7. Kupujący musi zwrócić Sprzedającemu towar nieuszkodzony, niezużyty i niezanieczyszczony oraz, jeśli to możliwe, w oryginalnym opakowaniu. Sprzedający jest uprawniony do jednostronnego potrącenia roszczenia odszkodowawczego za uszkodzenie towaru z roszczenia Kupującego o zwrot ceny zakupu.
  8. Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży z powodu wyprzedania zapasów, niedostępności towaru lub jeśli producent, importer lub dostawca towaru przerwał produkcję lub import towaru. Sprzedający niezwłocznie poinformuje o tym Kupującego za pośrednictwem adresu e-mail podanego w zamówieniu i zwróci wszystkie środki finansowe, w tym koszty dostawy, otrzymane od Kupującego na podstawie umowy. Zwrotu dokona w ciągu 14 dni od powiadomienia o odstąpieniu od umowy sprzedaży oraz w ten sam sposób w jaki płatność została wykonana lub w sposób określony przez Kupującego.

VII. Prawa wynikające z wadliwego wykonania

  1. Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego za to, że towary są wolne od wad w momencie ich odbioru. W szczególności Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, że w momencie odbioru towaru przez Kupującego:
  • towar ma cechy uzgodnione przez strony, a w przypadku braku ustaleń, cechy, które Sprzedający lub producent opisał lub których Kupujący oczekiwał w odniesieniu do charakteru towarów i na podstawie ich reklamy;
  • towar nadaje się do celu użytkowego określonego przez Sprzedającego lub do celu, w którym towar tego rodzaju jest zwykle używany,
  • towar odpowiada pod względem jakości lub wykonania uzgodnionej próbce lub wzorcowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone zgodnie z uzgodnioną próbką lub wzorcem,
  • ilość, miara lub waga towaru są odpowiednie, oraz
  • towar jest zgodny z wymogami przepisów prawa.
  1. Jeśli wada pojawi się w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania towarów przez Kupującego, towar uznaje się za wadliwy w momencie jego otrzymania. Kupujący jest uprawniony do skorzystania z prawa do reklamacji z tytułu wady towaru konsumpcyjnego, która wystąpi w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od jego otrzymania. Postanowienie to nie ma zastosowania do towaru sprzedanego po niższej cenie ze względu na wadę, w związku z którą uzgodniono niższą cenę, ze względu na zużycie spowodowane normalnym użytkowaniem, ze względu na wadę towaru używanego odpowiadającą stopniowi użytkowania lub zużycia, jaki towar miał w chwili przejęcia przez Kupującego, lub jeżeli wynika to z charakteru towaru.
  2. W przypadku wystąpienia wady, Kupujący może zgłosić reklamację Sprzedającemu i zażądać:
  • wymiany na nowy towar,
  • naprawy towaru,
  • rozsądnej zniżki od ceny zakupu,
  • odstąpienia od umowy.
  1. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy,
  • jeżeli towar ma wadę istotną,
  • jeżeli rzecz nie może być prawidłowo użytkowana z powodu powtarzającego się występowania wady lub wad po naprawie,
  • w przypadku dużej liczby wad towaru.
  1. Sprzedający jest obowiązany przyjąć reklamację w każdym lokalu, w którym możliwe jest przyjęcie reklamacji, ewentualnie w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności. W chwili, gdy Kupujący skorzysta ze swojego prawa, Sprzedający jest zobowiązany wydać Kupującemu pisemne potwierdzenie o tym, co jest treścią reklamacji wraz z informacją jakiego sposobu załatwienia reklamacji żąda Kupujący, a także potwierdzenie terminu i sposobu załatwienia reklamacji, w tym potwierdzenie dokonania naprawy i czasu jej trwania lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji.
  2. Sprzedający lub upoważniony przez niego pracownik podejmie decyzję w sprawie reklamacji natychmiast, a w skomplikowanych przypadkach w ciągu trzech dni roboczych. Termin ten nie obejmuje czasu odpowiedniego dla określonego rodzaju produktu lub usługi, potrzebnego na specjalistyczną ocenę wady. Reklamacja, w tym usunięcie wady, musi zostać rozpatrzona niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia reklamacji, chyba że Sprzedający i Kupujący uzgodnią dłuższy termin. Bezskuteczny upływ tego terminu jest uważany za istotne naruszenie umowy i Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży. Za moment złożenia reklamacji uważa się moment, w którym wola Kupującego (skorzystanie z prawa z tytułu wadliwego wykonania) zostanie wyrażona wobec Sprzedającego.
  3. Sprzedający informuje Kupującego na piśmie o wyniku rozpatrzenia reklamacji.
  4. Kupującemu nie przysługuje prawo z tytułu wadliwego wykonania, jeżeli Kupujący, przed odbiorem rzeczy, wiedział, że ma ona wadę lub jeżeli wada wystąpiła z winy Kupującego.
  5. W przypadku uzasadnionej reklamacji Kupujący ma prawo do zwrotu celowo poniesionych kosztów związanych z reklamacją. Kupujący może skorzystać z tego prawa u Sprzedającego w ciągu jednego miesiąca po upływie okresu gwarancji.
  6. Kupujący może wybrać sposób reklamacji.
  7. Prawa i obowiązki stron umowy w zakresie praw wynikających z wadliwego wykonania są regulowane przez § 1914 do 1925, § 2099 do 2117 i § 2161 do 2174 Kodeksu cywilnego [Republiki Czeskiej] i ustawy nr 634/1992 Sb. [Dz. U.] o ochronie konsumentów.
  8. Pozostałe prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością Sprzedającego za wady reguluje regulamin reklamacyjny Sprzedającego.

VIII. Doręczanie korespondencji

  1. Strony mogą doręczać sobie nawzajem korespondencję pisemną za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  2. Kupujący dostarcza korespondencję do Sprzedającego na adres e-mail podany w niniejszych Warunkach handlowych. Sprzedający dostarcza Kupującemu korespondencję na adres e-mail podany w jego koncie klienta lub w zamówieniu.

 IX. Postanowienia ogólne i pouczenie

  1. W naszym Sklepie internetowym zapewniamy dostęp do wystawionych przez innych konsumentów opinii o produktach. Zapewniamy i sprawdzamy autentyczność takich opinii, podając odnośniki do opinii, które pochodzą tylko od zarejestrowanych klientów, którzy faktycznie zamówili produkty, dzięki czemu jesteśmy w stanie zweryfikować i udowodnić, że opinie pochodzą od prawdziwego konsumenta. W przypadku, gdy na naszej stronie internetowej pojawiają się opinie z serwisu Heureka.cz, pochodzą one od rzeczywistych klientów, ponieważ Heureka.cz wysyła ankietę satysfakcji i umożliwia napisanie opinii dopiero po faktycznym zakupie lub na podstawie rejestracji, co pozwala zweryfikować autentyczność użytkownika.

X. Pozasądowe rozwiązywanie sporów

  1. Czeska Inspekcja Handlowa, z siedzibą pod adresem ul. Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, REGON: 000 20 869, strona internetowa: https://adr.coi.cz/cs, jest organem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umowy sprzedaży. Platforma internetowego rozstrzygania sporów znajdująca się na stronie internetowej http://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystywana do rozstrzygania sporów między Sprzedającym a Kupującym wynikających z umowy sprzedaży.
  2. Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Czeska, z siedzibą przy ul. Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, strona internetowa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, jest punktem kontaktowym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich online oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich online).
  3. Sprzedający jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej. Kontrola zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej jest w ramach kompetencji danego urzędu, prowadzona przez właściwy urząd ds. zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej. Czeska Inspekcja Handlowa sprawuje w określonym zakresie m. in. nadzór nad przestrzeganiem ustawy nr 634/1992 Sb. [Dz. U.], o ochronie konsumentów.

XI. Postanowienia końcowe

  1. Wszystkie ustalenia między Sprzedającym a Kupującym podlegają czeskiemu prawu. Jeżeli stosunek wynikający z umowy sprzedaży zawiera element międzynarodowy, strony uzgadniają, że stosunek ten podlega prawu czeskiemu. Nie narusza to praw konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  2. Sprzedający nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w stosunku do Kupującego w rozumieniu § 1826 ust. 1 lit. e) Kodeksu cywilnego [Republiki Czeskiej].
  3. Wszelkie prawa do strony internetowej Sprzedającego, w tym m.in. prawa autorskie do treści, w tym układu strony, zdjęć, filmów, grafiki, znaków towarowych, logotypów oraz innych treści i elementów, należą do Sprzedającego. Zabronione jest kopiowanie, modyfikowanie lub inne korzystanie ze strony internetowej lub jakiejkolwiek jej części bez zgody Sprzedającego.
  4. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędy spowodowane ingerencją osób trzecich w Sklep internetowy lub korzystaniem z niego niezgodnie z jego przeznaczeniem. Podczas korzystania ze Sklepu internetowego Kupujący nie może stosować żadnych procedur, które mogłyby mieć negatywny wpływ na jego działanie oraz nie może wykonywać żadnych czynności, które mogłyby umożliwić jemu lub osobom trzecim ingerencję w oprogramowanie lub inne elementy Sklepu internetowego lub korzystanie z nich w sposób niedozwolony oraz korzystanie ze Sklepu internetowego lub jego części czy oprogramowania w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem lub celem.
  5. Kupujący niniejszym przyjmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 Kodeksu cywilnego [Republiki Czeskiej].
  6. Umowa sprzedaży wraz z Warunkami handlowymi jest archiwizowana przez Sprzedającego w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
  7. Treść Warunków handlowych może zostać zmieniona lub uzupełniona przez Sprzedającego. Postanowienie to pozostaje bez uszczerbku dla praw i obowiązków powstałych w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Warunków handlowych.
  8. Do Warunków handlowych dołączony jest wzór formularza odstąpienia od umowy.

 

Niniejsze Warunki handlowe wchodzą w życie z dniem 1.09.2024 r.